In de Engelse Premier League hebben voetbalploegen een gaatje gevonden waarmee ze meer inkomsten kunnen verkrijgen. Vanaf het voetbalseizoen 2017-2018 mogen ze ook reclame aanbrengen op de mouwen van de voetbaltruitjes. Tot nu was dit voorbehouden voor het logo en de sponsor van de Premier League.
Nochtans verdienen de Engelse topclubs al redelijk hun brood:
- Manchester United: 689 miljoen euro omzet.
- Manchester City: 524,9 miljoen euro omzet.
Daarnaast staan nog zes andere Britse ploegen in de top 20 van de Football Money League.
Veel heeft te maken met de Britse zender Sky die dit seizoen 2,3 miljard euro neertelt voor de uitzending van de wedstrijden. Als we naar België kijken kosten de rechten hier 63 miljoen euro per jaar.
Het is Manchester City – waar Kevin De Bruyne en Vincent Kompany spelen – die als eerste deze plaats gaat gebruiken. Op de mouwen zal het logo van de Zuid-Koreaanse bandenproducent Nexen Tire prijken. Hoeveel deze overeenkomst opbrengt is niet geweten.